KA2 programm “21CenturySoftSkills”.
Projekti algus: 01.02.2021
Projekti lõpp: 31.01.2023
Projekti koordinaator: Huvitegevuse ja Noorosotöö SA
Partnerorganisatsioonid: MTÜ Planum ja Tabasalu Kool
ASSOCIAZIONE CULTURALE STRAUSS (Noorsootöö organisatsioon Mussomeli linnas Sitsiilias)
ISTITUTO DI ISTRUZIONE SECONDARIA SUPERIORE VIRGILIO – MUSSOMELI (Mussomeli kool)
Märts-mai 2022 piloteerime projekti tegevuste elluviimist Tabasalu ja Harkujärve noortekeskustes.
Projekti eesmärk on suurendada noortega töötavate inimeste pädevust õpetada noortele suhtlemis-, probleemilahendamis- ja koostööoskusi erinevate õpetamismetoodikate ja
–materjalide abil. Projekti laiem eesmärk on arendada noorte suhtlemis-, probleemilahendamis- ja koostööoskusi, täiendades mitteformaalse ja formaalõppe võimalusi uute õpetamismetoodikatega. Uuringud kinnitavad, et just need on töös vajalikud 21. sajandi oskused, mida noortekeskustes, kooliprogrammides ja ka vanemate poolt teadlikult ei arendata. Ajal, mil maailm muutub aina üha avatumaks ning töökohad liikuvamaks ja rahvusvahelisemaks, peab lisaks oskusele suhelda eakaaslaste ja täiskasvanutega arvestama ka eripäradega rahvusvahelisel suhtlemisel ja
koostööl. Tänasel noorel on tööturul rohkem võimalusi, aga ka
suhtlemiskeerukusi, mida ületada. Materjali ülesehitus on innovaatiline,
baseerub uusimal teadmisel inimese ja inimgruppide toimimisest, sisaldab
mitmeid elemente neuroteadusest ning tugineb noorte kaasamisele nii
sisuloome kui ka teostuse osas. Oleme loonud abivahendeid (õppefilme,
tegevuste kirjeldusi, grupitöid, mänge, koolidele valikaine mooduleid ning
klassijuhatajatunni materjale, sh tunnikavu) noorte suhtlemisoskuste
arendamiseks. Sisuliselt loome noori kaasates materjale noorsootöötajatele
ja õpetajatele noorte suhtlemis- ja koostööoskuste arendamiseks informaalse
õppe abil. Õppematerjalide ülesehituses on olulisel kohal
situatsioonianalüüs, arutelu, diskussioon, rollimäng, rühmatöö, praktilised
ülesanded, info ja juhtumite kriitiline analüüs jms. Projekt on valdkondade
ning piiride ülene – oleme kaasanud noorsootöötajaid ja koolide spetsialiste
nii Eestist kui ka välismaalt. Valminud on kirjalikud materjalid
noorsootöötajatele ja õpetajatele ning õppefilmid (10) noorte suhtlemis- ja
koostööoskuste parandamiseks. Lähenemine on meile antud tagasiside põhjal
uuenduslik ja innovaatiline, sest nagu küsitlusest selgus, ei ole praegu
olemas õpetajatele ja noorsootöötajatele kättesaadavat tasuta õppematerjali,
mis põhineks noorte endi seast tulnud keerulistel sotsiaalsetel
suhtlemissituatsioonidel ja kasutaks sedavõrd palju innovatiivseid ja
noortele innustavalt mõjuvaid lahendusi (videod, kaasamine, grupitööd,
noorte endi olukordade analüüs jne).
Projekti algus: 01.02.2021
Projekti lõpp: 31.01.2023
Projekti koordinaator: Huvitegevuse ja Noorosotöö SA
Partnerorganisatsioonid: MTÜ Planum ja Tabasalu Kool
ASSOCIAZIONE CULTURALE STRAUSS (Noorsootöö organisatsioon Mussomeli linnas Sitsiilias)
ISTITUTO DI ISTRUZIONE SECONDARIA SUPERIORE VIRGILIO – MUSSOMELI (Mussomeli kool)
Märts-mai 2022 piloteerime projekti tegevuste elluviimist Tabasalu ja Harkujärve noortekeskustes.
Projekti eesmärk on suurendada noortega töötavate inimeste pädevust õpetada noortele suhtlemis-, probleemilahendamis- ja koostööoskusi erinevate õpetamismetoodikate ja
–materjalide abil. Projekti laiem eesmärk on arendada noorte suhtlemis-, probleemilahendamis- ja koostööoskusi, täiendades mitteformaalse ja formaalõppe võimalusi uute õpetamismetoodikatega. Uuringud kinnitavad, et just need on töös vajalikud 21. sajandi oskused, mida noortekeskustes, kooliprogrammides ja ka vanemate poolt teadlikult ei arendata. Ajal, mil maailm muutub aina üha avatumaks ning töökohad liikuvamaks ja rahvusvahelisemaks, peab lisaks oskusele suhelda eakaaslaste ja täiskasvanutega arvestama ka eripäradega rahvusvahelisel suhtlemisel ja
koostööl. Tänasel noorel on tööturul rohkem võimalusi, aga ka
suhtlemiskeerukusi, mida ületada. Materjali ülesehitus on innovaatiline,
baseerub uusimal teadmisel inimese ja inimgruppide toimimisest, sisaldab
mitmeid elemente neuroteadusest ning tugineb noorte kaasamisele nii
sisuloome kui ka teostuse osas. Oleme loonud abivahendeid (õppefilme,
tegevuste kirjeldusi, grupitöid, mänge, koolidele valikaine mooduleid ning
klassijuhatajatunni materjale, sh tunnikavu) noorte suhtlemisoskuste
arendamiseks. Sisuliselt loome noori kaasates materjale noorsootöötajatele
ja õpetajatele noorte suhtlemis- ja koostööoskuste arendamiseks informaalse
õppe abil. Õppematerjalide ülesehituses on olulisel kohal
situatsioonianalüüs, arutelu, diskussioon, rollimäng, rühmatöö, praktilised
ülesanded, info ja juhtumite kriitiline analüüs jms. Projekt on valdkondade
ning piiride ülene – oleme kaasanud noorsootöötajaid ja koolide spetsialiste
nii Eestist kui ka välismaalt. Valminud on kirjalikud materjalid
noorsootöötajatele ja õpetajatele ning õppefilmid (10) noorte suhtlemis- ja
koostööoskuste parandamiseks. Lähenemine on meile antud tagasiside põhjal
uuenduslik ja innovaatiline, sest nagu küsitlusest selgus, ei ole praegu
olemas õpetajatele ja noorsootöötajatele kättesaadavat tasuta õppematerjali,
mis põhineks noorte endi seast tulnud keerulistel sotsiaalsetel
suhtlemissituatsioonidel ja kasutaks sedavõrd palju innovatiivseid ja
noortele innustavalt mõjuvaid lahendusi (videod, kaasamine, grupitööd,
noorte endi olukordade analüüs jne).